FANDOM

Wstęp Edytuj

Azyl jest pierwszym zamieszkałym miastem, które odwiedza główny bohater. Ta średniej wielkości miejscowość powstała po stopniowym zasiedlaniu pozostałości jakiegoś przedwojennego miasta. Ukazują się podziały na trzy klasy społeczne: biurokratów, strażników, cywilów. W mieście znajdują się sklepy oraz różnego rodzaju zakłady. Walutą miasta jest przedwojenny złoty (PLN), jednak część płatności opiera się też na handlu przedmiotami. Każda osoba przebywająca w mieście musi mieć przy sobie dokument tożsamości Azylu.

Do osady prowadzą praktycznie tylko trzy drogi:

  • północna brama
brak informacji na jej temat;
  • zachodnia brama
tą trasą wchodzi główny bohater. Ulica jest zabarykadowana przez leżące na całej szerokości wraki samochodów poustawianych jeden na drugim. Jedyne przejście prowadzi przez kamienicę, znajdującą się z boku.

Kilkaset metrów dalej droga była kompletnie zablokowana. Prawdopodobnie ktoś ustawił barykadę. Dostrzegłem, że jej głównym składnikiem były wraki samochodów, poustawianych jeden na drugim. Tworzyło to coś w rodzaju grubego muru.

Minęła dłuższa chwila nim dotarliśmy do widocznej z daleka barykady. Teraz widać było, że w okolicznych budynkach – a dokładniej w ich oknach – stoją uzbrojeni ludzie. Dodatkowo okazało się, że przejście przez blokadę prowadzi wnętrzem pobliskiej kamienicy. Wchodząc do jej ciemnego korytarza napotkaliśmy kolejnych uzbrojonych ludzi. (…) Sam budynek straszył brudem i kurzem. Na podłodze pod ścianą leżało nawet trochę gruzu.

  • wschodnia brama
wyjście w stronę lasu oraz dawnego szpitala. Wysoki metalowy mur (na którym stali strażnicy) wraz z prawdopodobnie zamykaną bramą osadzony był na gruzach zniszczonych budynków. Od północnej strony wrót stała kamienica, zwana zbrojownią, gdzie znajdowały się m.in. skonfiskowane bronie. Od zewnętrznej strony bramy były wywieszane zwłoki osób łamiących prawo miasta Azyl ku przestrodze dla nowo przybyłych.

Ja tymczasem dochodziłem do wschodniej bramy. Była to kolejna barykada, jednak większość materiału, jaki stanowił jej budulec, pochodził z zawalonych budynków. Na tych gruzach był ustawiony wysoki metalowy mur, na którym stali strażnicy. Jedynie pośrodku prowadziła ścieżka, gdzie była widoczna nawierzchnia drogi. Ulica prowadziła pod zawieszonymi na jakimś mechanizmie wrotami. Po lewej stronie od tego wszystkiego, stała kamienica, której wejście strzeżone było przez dwóch uzbrojonych ludzi. Pewnie to jest ta zbrojownia.

Jak tylko ominąłem dużą bramę, cholernie się zelektryzowałem. Razem z szokiem przyszedł smród... Po prawej stronie na małym parkingu stała szubienica długa na mniej niż dziesięć metrów. Na poprzeczce czegoś w rodzaju niewymiarowej bramki wisiały cztery ludzkie korpusy. Natomiast z lewej strony powbijano na pale szkielety będące w starych, poszarpanych ubraniach. Część z nich miała nawet kawałki tkanek, wciąż trzymające się kości.

Lokacje Edytuj

Administracja Edytuj

  • Pałac.

Gastronomia Edytuj

  • Bar Samopar.

Obronność Edytuj

  • Wschodnia brama,
  • Północna brama,
  • Zbrojownia,
  • Zachodnia brama.

Zdrowie Edytuj

  • Klinika Azylu.

Postaci Edytuj

Bohaterowie epizodyczni Edytuj

Towarzysze Edytuj

Odcinki Edytuj